Birthday Cupcake
slide show

Hemgjord glass från Linnéas Skafferi

Receptet på den här enkla hemgjorda glassen hittade jag på den fina bloggen Linnéas skafferi!

~

Vispa 5 dl grädde och blanda sedan i en burk kondenserad mjölk. Min dotter Selma smakade av smeten och blandade sedan i en tesked vaniljsocker också. Blanda i dina favoritgodsaker! Jag smulade i bitar av saffranskaksmet och chokladbitar. I originalreceptet föreslås jordnötssmör, vilket torde bli himmelskt gott! Häll upp glassen i valfri form - jag använde muffinsplåtar - och ställ den i frysen i minst 6 timmar. Efter en liten stund i rumstemperatur glider glassarna lätt ur formen. Glassen är mäktig och räcker till 6-10 portioner.

~

Dekorera gärna med glitterströssel för en lyxigare look!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0