Birthday Cupcake
slide show

Blåbärsrutor med havresmul

 
 

ca 30-35 st

 

Botten och fyllning

9 dl vetemjöl

2 dl strösocker

2 msk vaniljsocker

2 msk bakpulver

300 g smör, rumsvarmt

3 ägg

300 g frysta blåbär

 

Smul

150 g smör

4 1/2 dl havregryn

3 dl rörsocker strö

 

Vispa smör och socker, tillsätt äggen ett i taget. Blanda ner de torra ingredienserna och arbeta ihop till en deg. Tryck ut degen i en långpanna. Fördela blåbären ovanpå. Smält smöret och rör ihop med socker och havregryn och socker. Fördela smulmassan ovanpå blåbären. Grädda mitt i ugnen i ca 30 min på 200 grader (175 grader i varmluftsugn).

 

Lite för mycker sockerkakskänsla för min personliga smak, men uppskattad av dem som jag bjöd!

Receptet kommer från nytinat.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0