Birthday Cupcake
slide show

Sega Dumlesnittar

 
Wow! Hur goda som helst! Gillar du inte Dumlekola? Prova med något annat godis!
 
 
ca 45-50 stycken (fast jag gjorde bara hälften så många, så återigen gjorde jag väl för stora.../Eva)

200 gram margarin
2,5 dl strösocker
1 msk sirap
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4½ dl vetemjöl

(Jag lade till en nypa salt.)
ca 10 stycken Dumlekolor
 
Gör så här:

Blanda samman alla ingredienser i en skål för hand till en slät deg.
Hacka 6-7 Dumlekolor i små bitar och häll ner i smeten. Rör om så att alla kolor blandas med smeten.

Dela degen i tre delar och rulla ut till längder.

Lägg på en plåt med bakplåtspapper. Tryck lätt på rullarna och pensla med uppvispat ägg.

Hacka resterande Dumlekolor, ca 3-4 stycken, i små bitar. Strö över bitarna över längderna och tryck till lite lätt så de fastnar i degen. (Strö över en nypa salt om du vill! Det ger en god brytning.)

Grädda 13-15 min i 200 grader. Låt svalna lite. Skär sedan sneda snitt med en vass kniv.

 
På väg in i ugnen...
 
 
...och nyss uttagna ur ugnen!
 

Receptet är kopierat från: bliminjast.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0