Birthday Cupcake
slide show

Glutenfria kardemummaskorpor

 
Jag glömde att ta en finare bild på slutet! :D
 
 
2 ägg
1 dl strösocker
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
3 dl glutenfri mjölmix
1/2 tsk krossade kardemummakärnor (nästa gång tar jag nog 1 1/2 tsk istället för mer smak)
(75 gr hackade mandlar - vilket jag uteslöt)
 
Sätt ugnen på 220 grader (200 grader om du har varmluftsugn).
Vispa ägg och socker pösigt.
Tillsätt övriga ingredienser. Det blir en lös smet.
Bred ut smeten i två längder (à 30 cm) på bakplåtspapper på en plåt.
Grädda mitt i ugnen 11-14 minuter.
Ta ut plåten och låt längderna svalna något. Skär sedan längderna i 2-3 cm breda bitar och placera bitarna på plåten med snittytan uppåt. Sänk värmen till 180 grader (160 i varmluftsugn) och torka dem i 20-30 minuter. 
 
 
 
Receptet kommer från tidningen Hembakat: http://tidningenhembakat.se/recept/kardemumma-mandelskorpor%E2%80i82/ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0