Birthday Cupcake
slide show

Tårttävling på Kunskapsgymnasiet

I augusti varje år tävlar Kunskapsgymnasiets ettor i tårtbak. Temat för året var en Norrköpingsrondell och varje basgrupp (vi har sex stycken) fick skapa två tårtor. Engagemanget var stort och jag hejade naturligtvis på min egen basgrupp - 1:5.
Här fanns vinnaren ansåg jag och mina elever!

Andra deltagare:
Skolans rektor, Eva Werkelin, var som vanligt enväldig domare. Tyvärr räckte det varken med kreativitet, bra motivering eller fjäsk - rektorn valde en annan vinnare än basgrupp 1:5... Och jag får väl tillstå att vinnartårtan var riktigt fin. Den mest uppfinningsrika tårtan var tvåvåningstårtan byggd på salta pinnar, men konstruktionen gav vika innan rektorn var på plats...!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0