Birthday Cupcake
slide show

Lavande en France

Idag gjorde jag ett återbesök på Thea Coffea för att höra om de lyckats ta hem lavendel åt mig - och det hade de! Jag fick ett knippe av årets allra sista skörd från deras leverantör. Blommorna är ljuvligt lila och alldeles nyplockade. I helgen ska det minsann bakas lavendelskorpor! När jag ändå var i den fina butiken, passade jag på att köpa lite krossade kakaobönor också. De blir kommer att bli fina cupcakedekorationer.
Sommaren 2010 åkte jag och min familj Frankrike runt i husbil. Ett av de vackraste områden vi besökte var, inte helt oväntat, Provençe. Där passerade vi många vackra lavendelfält. Framåt kvällen när luften blev svalare hittade den somriga doften in i bilen. Numera är lavendeldoft synonymt med Provençe för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0