Birthday Cupcake
slide show

Lyckad shopping i Norrköping för en baknörd

Idag sprang jag ner på sta'n på lunchen, för att leta efter torkad lavendel att baka skorpor med. Jag kom tillbaka till jobbet utan lavendel, men med en riktigt god surdegsbulle istället! Den köpte jag på "Finbageriet Kamraterna" på Hospitalsgatan. Fördelen med surdeg, jämfört med vanlig vetedeg, är att surdegsbullen inte blir lika torr även om den blir liggandes en stund innan man äter den. Den kostade 20 kronor och var värd vartenda öre!
Sedan svängde jag runt hörnet ner på Drottninggatan och gick in på Thea Coffea. Där hittade jag små non stops formade som hjärtan. Precis vad jag behövde i mitt liv!!! Eller kanske inte... Men tänk så bra det kändes när jag gick därifrån och hade köpt dem! Butiken är superfin och personalen är dessutom utomordentligt trevlig och tillmötesgående, så gör ett besök där om du ändå är på sta'n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0