Birthday Cupcake
slide show

Lyxig kladdkaka

 
 
100 g smör
100 g choklad (jag tog 70%-ig)

4 msk kakao
2 ägg
1 1/4 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
2 dl socker




Gör så här:

- Sätt ugnen på 160 grader (knappt 150 om du har varmluftsugn).

- Smält smöret i en kastrull och låt svalna. 

- Smält chokladen i ett vattenbad (fast jag lät chokladen smälta i smöret när jag dragit det av plattan).

- Rör samman samtliga ingredienser. 

- Smöra och bröa en springform, 24 cm i diameter. Häll i smeten.

- Grädda i 24 min.

- Låt kakan stå några timmar innan servering.
 
 
Jag serverade kakan med färska hallon och dumlefluff!
 
 
Receptet är kopierat från http://kladdkakerecept.blogspot.se
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0