Birthday Cupcake
slide show

Knäckkakor med lönnsirap

 
Supergoda kakor trots sin enkelhet! Lönnsirap ger fylligare smak än vanlig sirap.
 
 
(ca 25-30 st) Fast det var vad jag lyckades få ut på en dubbelsats... Jag gjorde med andra ord för stora!/Eva

100 g smör, rumsvarmt
1 dl råströsocker (eller vanligt strösocker)
2 msk lönnsirap
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 nypa vaniljpulver (jag tog 1/2 tsk)

Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop smör, råströsocker och lönnsirap. Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljpulver. Tillsätt till smeten och knåda ihop till en deg. Forma 2 långa rullar på en bakplåtspappersklädd plåt och tryck till dem något. Grädda i ca 8-10 minuter mitt i ugnen. Strö lite råströsocker ovanpå och skär rullarna på snedden till lagom stora kakor. 
 
Receptet är kopierat från http://spralligast.blogspot.se/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0