Birthday Cupcake
slide show

Helgens brödbak

Nu jädrar har det bakats bröd! I går blev det två bröd på egenproducerad surdeg samt fyra baguetter på köpesurdeg. Idag blev det två limpor på den egna surdegen. Jag måste återigen erkänna att Kronjästs surdeg på burk fungerar riktigt bra.

Häromdagen köpte jag en baguetteplåt som jag invigde igår. Dessvärre insåg jag inte att den krävde bakplåtspapper, utan samtliga baguetter fastnade med undersidan i plåten... Idag reklamerade jag och de var mycket förstående i butiken. Ny plåt - hädanefter alltid bakplåtspapper=finfina baguetter! Plåten köpte jag på Cervera. Den för fyra bröd kostar 299 kronor. Den för två kostar 199 kronor.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0